.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدودف: تحریم بهترین راه نیست، اما دستاوردهایی نیز دارد!

رییس جمهور روسیه گفت اعمال تحریم‌ها بر ضد ایران بهترین راه نیست، اما نمی‌توان از آن صرف نظر کرد.

طی روزهای اخیر مسوولان روس در اظهاراتی متناقض، هم از ناکارآمدی تحریم‌ها سخن می‌گویند و هم از ناچار بودنشان برای پیوستن به آن؛ توأما هم از ادامه روند تکمیل نیروگاه بوشهر و هم از حمایت از تحریم‌ها صحبت می‌کنند.

به نظر می‌رسد روس‌ها به عنوان همسایه و یکی از شرکای اقتصادی اصلی ایران، برای توجیه این تناقض، سعی دارند «توپ را در زمین ایران بیاندازند» و با مقصر جلوه دادن ایران، توجیه کافی برای پیوستن به غرب بدست آورده و خود را ناگزیر از چنین تصمیمی نشان دهند.

برای نمونه، روز شنبه رویترز در خبری اعلام کرد که «دیمیتری مدودف» رییس جمهور روسی در پیامی به اجلاس اتحادیه عرب که در لیبی برگزار می‌شود، گفت «ما مطمئنیم که مسیر تحریم بهترین نیست...در عین حال، نمی‌توان دستاوردهای تحریم‌ها را نادیده گرفت».

خبرگزاری روسی ریانوستی این خبر را به نقل از «سرویس رسانه‌ای کرملین» بیان کرد.

با این حال مدودف در پیام خود به اجلاس اتحادیه عرب، گفت «حل‌وفصل برنامه هسته‌ای ایران باید بر اساس منشور سازمان ملل، و صرفا با ابزارهای سیاسی-دیپلماتیک صورت پذیرد».

او افزود «باید مشخصا درک شود که تحریم‌ها باید به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و مردم ایران نباید هدف این تحریم‎ها باشند».

به هر حال تصمیم‌سازان روس در عرصه سیاست خارجی تصور می‌کنند که قادرند تحریم احتمالی ایران را با کمترین آسیب در مناسبات تهران-مسکو محقق ساخته و با کمترین هزینه از سوی تهران، با غرب و بر علیه ایران همراه شوند.

در نمونه‌ای دیگر، روز پنجشنبه وزارت خارجه روسیه هم اعلام کرد راه‌اندازی تأسیسات هسته‌ای ایران در بوشهر ادامه خواهد یافت و به هیچ وجه ارتباطی با تحریم‌های احتمالی تازه در مورد برنامه تسلیحاتی ادعا شده ندارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آندره نسترنکو» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت «مرتبط ساختن احداث و راه‌اندازی تأسیسات و نیاز فزاینده به اتخاذ اقدامات تازه در مورد تهران اشتباه خواهد بود».

هفته گذشته پوتین اعلام کرد که تابستان نیروگاه هسته‌ای بوشهر راه‌اندازی می‌شود. در واکنش به این خبر، هیلاری کلینتون در مسکو مدعی شد «که ادامه روند راه‌اندازی تأسیسات هسته‌ای به تهران پیام غلط می‌فرستد».

این جنگ لفظی آنهم در بدو ورود وزیر خارجه آمریکا به مسکو، خوشایند نبود و ساعاتی بعد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بوشهر موضوع مذاکرات طرفین نیست.

در همین رابطه، نسترنکو نیز ابراز نگرانی ایالات متحده در مذاکرات دو جانبه با مسکو در مورد بوشهر را انکار کرد. او خطاب به خبرنگاران گفت «مایلم که یکبار و برای همیشه به این موضوع پایان بخشم».


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.261 seconds.